12 czerwca 2018

Recenzja: "Begin Again" Mona Kasten




Tytuł: Begin Again

Autor: Mona Kasten
Tłumaczenie: Ewa Spirydowicz
Cykl: Begin Again (tom 1)
Data wydania: 28 lutego 2018
Wydawnictwo: Jaguar
Ilość stron: 504
Gatunek: Literatura młodzieżowa


Już od bardzo dawna chciałam sięgnąć po książkę Mony Kasten. Na jej temat czytałam wiele dobrego, a pochlebnych recenzji nie było końca. "Begin Again" to książka z mojego ulubionego gatunku New Adult, także pokładałam w niej ogromne nadzieję. Po jej przeczytaniu mogę śmiało stwierdzić, z uśmiechem wciąż goszczącym na mojej twarzy, że książka ta bardzo przypadła mi do gustu.

"Begin Again" opowiada historię Allie i Kaydena. Główna bohaterka, w swoim życiu, kieruje się jednym konkretnym mottem: "zacząć wszystko od nowa". By realizować swój cel, opuszcza rodzinny dom i przeprowadza się do Woodshill, by rozpocząć swojego wymarzone studia. Już pierwszego dnia zaznaje gorzkiego smaku studenckiego życia, gdy okazuje się, że jej współlokatorem został arogancki i pewnym siebie Kayden White. Do tego dochodzą trzy z góry ustanowione przez niego zasady:

"Po pierwsze: nie zawracasz mi głowy swoimi sprawami.

Po drugie: trzymasz buzię na kłódkę, kiedy sobie kogoś tu sprowadzam.

Po trzecie: między nami do niczego nie dojdzie."

Mona Kasten wykonała świetną robotę, tworząc bohaterów jak najbardziej prawdziwych, przyziemnych. Allie jest dziewczyną, która w swoim życiu przeszła wiele, wciąż marząc o tym by stać się tym kim od zawsze chciała. Autorka wykreowała ją na bardzo czułą, miłą, słodką bohaterką, która jednak twardo stąpa po ziemi. Kayden'a, podobnie jak Allie, prześladują jego własne demony, które może zwalczać jedynie odrzuceniem wszelkich uczuć. Jest osobą bardzo zamkniętą, wręcz tajemniczą, która ostrożnie otwiera się przed innymi. Autorka w ciekawy sposób ukazuje relacje panujące między tą dwójką. Począwszy od prawdziwej niechęci do siebie, po obojętność, aż do prawdziwego uczucia, którego żadne z nich się nie spodziewało. Na pozór Kaden jest bardzo trudny do rozgryzienia, ale z czasem dowiadujemy się, jak bardzo mroczna jest jego przeszłość. Allie jest świadkiem ukrytej delikatności Kadena i muszę przyznać, że pod koniec książki całkowicie się nim zauroczyłam.

Książka ta daje nam okazję poznać wielu innych bohaterów, którzy niezaprzeczalnie wpłynęli na życie Alli i Kaydena. Osobiście moją faworytką stała się Dawn. Dziewczyna posiadająca szaloną duszę, niewyparzony język, a co najważniejsze, ogromne serce. Głównie właśnie z tego powodu nie mogę się doczekać aż sięgnę po drugą część z tej serii "Trust Again", której fabuła skupia się na tej bohaterce. Zdecydowanie na to zasłużyła.

Styl pisania Mony Kasten jest bardzo lekki. Czytanie tej książki sprawiło mi dużo przyjemności. Znalazło się tam miejsce na śmiech oraz na kilka łez. Zdecydowanie polecam tę książkę wszystkim, którzy kochają słodkie romanse i New Adult. Z własnego doświadczenie mogę powiedzieć, że tę książkę ciężko będzie odłożyć.
"Nie jesteś zepsuty, Kaden, jesteś może trochę poturbowany. Ale nie na tyle, żeby nie dało się tego naprawić."


Za tę książkę dziękuję wydawnictwu:




















Tania książka   •   Chodnik literacki   •   Znak





Udostępnij

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Designed by Blokotek. All rights reserved.