1 września 2017

Recenzja: "Kiedy pada deszcz" Lisa De Jong



Tytuł: Kiedy pada deszcz
Autor: Lisa De Jong
Tłumaczenie: Katarzyna Agnieszka Dyrek
Tytuł oryginalny: When It Rains
Cykl: Rain (tom 1)
Data wydania: 22 czerwca 2016
Wydawnictwo FILIA
Ilość stron: 550
Gatunek: Literatura obyczajowa i romans


Traumatyczne wydarzenia zawsze zostawiają na nas swoje piętno, o którym nie sposób zapomnieć, nawet kiedy uda się pozbierać i iść na przód, one gdzieś w środku będą nam towarzyszyć. Poznajcie Kate, której 2 lata temu przytrafiło się coś strasznego. Coś co zmienił ją, zmieniło wszystko. Tamtej nocy stara Kate zniknęła. Ktoś nowy zajął jej miejsce. Ktoś zagubiony, smutny i samotny. Nie widzi dla siebie przyszłości, ani dla niej ani Beau Bennetta, najlepszego przyjaciela, w którym kochała się i to ze wzajemnością. Pewnego dnia w miasteczku pojawia się Asher Hunt, który na nowo budzi w Kate chęć do życia, ale tak samo jak ona posiada swoje dramaty i tajemnice.


"Powiedziałem Ci, że każda gwiazda na niebie stworzona jest dla Ciebie i naprawdę tak jest. Rozjaśniasz mój świat nawet w najmroczniejszych chwilach."

Im więcej czasu Kate i Asher spędzają razem, tym bliżsi się sobie stają. Asher pomaga Kate. Uzdrowia ją. Wymieniając wszystkie złe wspomnienia na dobre. Jest i Beau. Beau dowiaduje się o Kate i Asherze. Oczywiście jest zraniony. Nadal kocha Kate. Nadal chce być przy niej, ale sprawia mu to ogromną trudność. Pomimo, że Asher jak i Beau odgrywają znaczną rolę w życiu Kate, w książce nie znajdziemy żadnego trójkąta miłosnego, zdradzania czy innych takich rzeczy.
Im Kate i Asher się w sobie zakochują, wciąż jest coś między nimi. Sekret, którego Asher nie jest w stanie zdradzić. Nie mogę nie wspomnieć o tym, jak BARDZO irytująca jest główna bohaterka. Dziewczyna podjęła decyzję, której chyba nigdy nie zrozumiem. Swoim sekret postanowiła się podzielić z chłopakiem, którego znała z 2 tygodnie, a swojego najlepszego przyjaciela, z którym jest od 5. roku życia, odepchnęła.

Mam bardzo mieszane uczucia. Czytanie jej szło mi bardzo mozolnie, nigdy wcześniej nie spędzałam tyle czasu nad jedną lekturą co teraz. Ale nie wiem dokładnie co było tego przyczyną. Z jednej strony nie mogłam się skupić, a tym bardziej wczuć w postać – a tego jak najbardziej oczekuję od dobrej książki. Początek był bardzo schematyczny. Główna bohaterka, skrywająca sekret i tajemniczy chłopak o niebieskoszarych oczach i zmierzwionych blond włosach. Czy ja już gdzieś czegoś takiego nie czytałam? Na szczęście wszystko zmieniło się gdzieś w połowie. Kto czytał ten wie, o którym konkretnie momencie mówię. Od tamtego momentu, moim łzom nie było końca. Strony kartek do teraz są mokre. Lisa De Jong sprawiła, że ból, który odczuwała główna bohaterka zagościł i w moim sercu. Długo po przeczytaniu tej książki, nie mogłam się otrząsnąć

"Myśli o mnie, kiedy pada deszcz. Będę Twoim parasolem. Będę ochroną przed burzą, kiedy życie stanie się nieznośne. Nie pozwól by deszcz Cię zmył."







Udostępnij

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Designed by Blokotek. All rights reserved.