3 lipca 2018

Recenzja: "Zabić Sarai" J.A. Redmerski



Tytuł: Zabić Sarai
Autor: J. A. Redmerski
Tłumaczenie: Alicja Laskowska
Tytuł oryginalny: Killing Sarai
Cykl: W towarzystwie zabójców (tom 1)
Data wydania: 11 kwietnia 2018
Wydawnictwo: NieZwykłe
Ilość stron: 373
Gatunek: thriller/kryminał/sensacja


"Zabić Sarai" to pełna akcji i niekonwencjonalnej miłości książka, która niewątpliwie wciągnie każdego czytelnika. Odważna sceneria rozgrywająca się w świecie, gdzie porwania, morderstwa z zimną krwią, niewolnictwa są na porządku dziennym. Intensywność fabuły na pewno Cię zadziwi, a unikatowy rozwój bohaterów sprawi, że będziesz bezwstydnie kibicować złemu facetowi, który prawdopodobnie, nie jest tak zły, jak by się mogło wydawać.
Książka opowiada o amerykańskiej dziewczynie, Sarai, która została przekazana meksykańskiemu handlarzowi narkotyków w wieku czternastu lat przez jej własną matkę. Od tamtego czasu jej życie było pełne narkotyków, brutalności, morderstw i niewolnictwa. Wie, że ucieczka jest daremna - to byłoby samobójstwo. Żyjąc w samym środku Meksyku, dosłownie nie ma gdzie się podziać. Do momentu, gdy zjawia się jedyna szansa na ucieczkę, szansa o imieniu Vicotr. Sarai chce tylko wrócić do domu. Ale ucieczka ma swoje konsekwencje. Victor jest człowiekiem o stalowych nerwach - od najmłodszych lat był szkolony by zostać ... płatnym zabójcą, nie zna życia poza korupcją, przemocą i śmiercią, a teraz jest jej jedyną nadzieją na przetrwanie.

"Istnieje ogromna różnica pomiędzy strachem a niepewnością, Sarai. Ty się niczego nie boisz, ale wszystko budzi twoją niepewność."

Teraz oboje stają się zbiegami, a Victor z czasem odchodzi od swojej pierwotnej natury, kiedy postanawia pomóc Sarai. Jest nawet w stanie zaryzykować wszystko, aby utrzymać ją przy życiu; nawet jego relacje z oddanym bratem i współpracownikiem Niklasem, który teraz, podobnie jak wszyscy inni, chce śmierci Sarai.

Postać Victora, muszę przyznać, że jest najbardziej intrygująca, a zarazem przyciągająca. Zawsze mający wszystko pod kontrolą, zawsze o krok do przodu. Inteligentny, wyrachowany, pozornie bezwzględny, tak naprawdę posiadający swoją własną głębie, którą poznajemy z biegiem fabuły. Był rozdarty między tym, do czego został wyszkolony, co miało sens, biorąc pod uwagę świat, w którym żył, a tym, co podpowiadało mu sumienie. Victor jest skomplikowaną i tajemniczą postacią, która swoją osobą kazała mi zakwestionować jego szczerość, ale można było docenić sposób, w jaki chronił Sarai

Sarai pomimo tego, jak bardzo cierpiała, aby przetrwać, miała w sobie wiele determinacji by odzyskać życie jakie zostało jej odebrane w wieku 14 lat. Victor widzi w Sarai silną, współczującą i odważną kobietę. Tych cech nigdy wcześniej nie widział w żadnej innej kobiecie.

Kiedy Victor i Sarai powoli budują zaufanie, zaczynamy dostrzegać, że różnice między nimi wydają się zmniejszać. Ale brutalne umiejętności i doświadczenie Victora mogą w końcu nie wystarczyć, by ją uratować, ponieważ władza, którą Sarai nieświadomie posiada nad Victorem, może w końcu doprowadzić ich do destrukcji.

To co lubiłam w tej książce to dwa punkty widzenia; uzyskanie wglądu w myśli i działania Sarai i Victora było wspaniałe i napisane perfekcyjnie - nie sądzę, by ta historia była taka sama bez tego zabiegu. Fabuła była nieprzewidywalna i bardzo przypadła mi do gustu. Nie pozwalała mi się zastanowić, co będzie dalej, ponieważ lada moment znowu był niespodziewany zwrot akcji. Co chwilę mnie zaskakiwała. J. A. Redmerski ma magiczny talent w pisaniu. Czytając tę książkę, czułam, jak stawałam się daną postacią i że przenoszę się prosto do świata, o którym pisze.

Jest to książka, której strony musisz ciągle przewracać by jak najszybciej poznać zakończenie tej historii, które, muszę przyznać, było idealnie wyważone. Książkę czyta się szybko, pisanie jest płynne, fabuła wciągająca, a postacie intrygujące. Jeśli szukasz czegoś zupełnie "innego", ta książka będzie idealna. Jest to moje pierwsze spotkanie z twórczością tej autorki, ale po tej książce mam tylko ochotę na więcej.

"Nie jestem twoim bohaterem. Nie jestem twoją brakującą połówką, która nie pozwoliłaby, żeby stało ci się coś złego. W pierwszej kolejności słuchaj swojej intuicji, a w ostatniej mnie."

Za książkę dziękuję wydawnictwu:










Tania książka   •   Chodnik literacki   •   Znak





Udostępnij

2 komentarze :

  1. Uwielbiam mroczne i skomplikowane postacie, więc ta książka jest jak najbardziej dla mnie!

    Zostaję na dłużej, a w wolnej chwili zapraszam do mnie
    https://laggingbooklover.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Miło wspominam tę książkę. Kreacji Victora skradła moje serce. Teraz tylko czekać na drugi tom :)

    OdpowiedzUsuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.