13 lipca 2018

Blogerzy polecają: najlepsze książki na lato


Dzień dobry! Już od dłuższego czasu chciałam napisać post, w którym znani mi blogerzy polecają książki na konkretną okazję. Teraz będziecie mieli okazję zapoznać się z propozycjami książek idealnych na wakacje. A pomogły mi w tym: Wiktoria z bloga Girlinbooks, Agata z bloga Tomes of Joy, Kinga z bloga Goodbook_kk, Justyna z bloga Coffee-Cup90, Alicja z bloga Polecam Goodbook, Magda z kanału Crimelpoint, Anita z bloga Z Nitką o książkach oraz Aniela z bloga Zaczytana Anielka, Natalia z bloga Natybookworm, Karolina z bloga kalareadbooks_
Zapraszam!





1. Wiktoria poleca: "99 dni lata" Katie Cotugno

Według mnie idealne książki na lato to książki lekki, które dość szybko i przyjemnie się czyta, Pierwszą z nich jest "99 dni lata" Katie Cotugno. Jak sam tytuł mówi, historia odbywa się w lecie, więc jaka książka może być lepsza na gorące dni niż ta, opowiadająca o tym!

Książka opowiada historię Molly, która po roku nauki wraca do swojego rodzinnego miasta i do swoich problemów, które tam zostawiła. Zdradziła swojego chłopaka z jego starszym bratem i przez to całe miasto jej nienawidził. Dziewczyna musi poradzić sobie z tym wszystkim, jednak czy jej się uda?





2. Wiktoria poleca również: "First Love" James Paterson i Emily Raymond

Następna książka idealna na lato to "First love" - James'a Pattersona i Emily Raymond. Również, jak poprzednia książka, jest ona lekka i przyjemna, ale posiada to coś w sobie co zachęci do jej przeczytania.

 Co warto o niej powiedzieć? W środku znajdują się piękne fotografie, które nadają całej historii realności! Jest to naprawdę cudowne. A co do fabuły, książka opowiada historie Axi oraz jej przyjaciela Robinsona, którzy wybierają się w spontaniczną podróż zaplanowaną przez dziewczynę. Jest jednak pewna rzecz, która niejako psuje im ten wyjazd.... Książka jest warta uwagi każdego i muszę przyznać, że łamie serca.






3. Kinga poleca: "Dzień ostatnich szans" Robyn Schneider

"Dzień ostatnich szans" to typowa młodzieżowa. Jednak nie należy do tych, które kręcą się tylko wokół "love story ". Są tutaj poruszane ciężkie tematy, z jakimi muszą zmagać się bohaterowie. Nadaje to piękny i mądry wątek tej historii. Bohaterowie to silne charaktery z których można brać przykład.

Jest to książka idealna na wakacje, na ciepłe wieczory nad jeziorem. Możecie się przy niej odprężyć. Ta książka pomoże wam również docenić to co macie. Zrozumiecie że małe rzeczy są tymi, które powinny dawać szczęście. Myślę, że jest idealna na wyciszenie się, choć co prawda uronienie kilku łez jest niewykluczone.






4. Alicja poleca: "Ogień, który ich spala" Brittainy C. Cherry

"Ogień, który ich spala" to idealna lektura na wakacje. Dokładnie rok temu ją czytałam i nie mogłam się oderwać. Nie jest tak wzruszająca, jak pozostałe części serii "Żywioły", ale robi swoje.

Uwierzcie mi, wciąga i zaciekawia. Kocham. Kocham. Kocham. O takim Loganie mogę sobie pomarzyć, chciałabym takiego mieć... Eh, co te książki robią z moim sercem.





5. Agata poleca: "Książę w wielkim mieście" Emma Chase

Jeśli lubisz czytać lekkie, wciągające i naelektryzowane napięciem książki, a do tego wakacje już tuż tuż to „Książę w wielkim mieście” jest dla Ciebie. Ja swój egzemplarz przeczytałam będąc na urlopie i byłam zaskoczona kiedy zobaczyłam ostatnią stronę. Jak to już koniec, pomyślałam, przecież dopiero zaczęłam czytać. Kilka godzin zajęło mi przeczytanie, a w trakcie bawiłam się doskonale. Zabawna, wciągająca, i choć trochę nierealna, to według mnie doskonała na każdą plażę w Europie i na świecie. Uważniej się rozejrzyj, może książę czeka właśnie na Ciebie gdzieś obok?

To jak będzie, zabierzesz, ze sobą Księcia na wakacje?





6. Justyna poleca: "Gracz" Vi Keeland

Według mnie idealna książka na wakacje cechuje się lekkością i ogromną dawką poczucia humoru. Dlatego na ten gorący okres, polecam równie gorącą historię, jaką jest „Gracz” od Vi Keeland. Wiem, że ta książka nie należy do „świeżynek” na polskim rynku wydawniczym, ale zdaję sobie sprawę, że jeszcze wiele osób, które nie zapoznały się z tą historią.

Główny bohater, Brody Easton, skradł moje serce w momencie, kiedy pojawił się tylko na kartach tej książki. Pomimo tego, że bywa on arogancki i jest zbyt pewny siebie, to tak naprawdę ma on ogromne serce. Natomiast Delilah nie należy do przesłodzonych głównych bohaterek, które od razu tracą głowę dla faceta. Jest profesjonalistką w pracy i ma genialne podejście do życia, za co ją mega cenię. Książka nie jest przepełniona scenami erotycznymi, jak mogłaby to sugerować okładka. A jak już się one pojawiają, są opisane ze smakiem i potrafią pobudzić wyobraźnię czytelnika Bardzo sobie cenię lekkość pióra Vi Keeland, przez co czytelnik nie męczy się przy czytaniu jej książek.

Czytając „Gracza” uśmiałam się do łez, ponieważ dialogi oraz sytuacje zachodzące pomiędzy dwójką głównych bohaterów bywały przekomiczne.








7. Magda poleca: "Aż po horyzont" Morgan Matson

Jeśli miałabym opisać lato książką, to zdecydowanie postawiłabym na "Aż po horyzont". Niesamowita historia drogi po Stanach Zjednoczonych sprawia, że sami mamy ochotę wybrać się na taką wycieczkę. Poprzez wycinki z gazet, paragony czy zdjęcia, autorka zapewniła nam tak niezwykły letni klimat, że nawet jeśli za oknem pada deszcz, to czujemy się jakbyśmy byli na wakacjach. 

Jeśli szukacie idealnej pozycji na lato, to zdecydowanie musicie sięgnąć po tę książkę, bo na pewno nie będziecie żałować.





8. Anita poleca: "Rywalki" Sandie Jones

Przed nami wakacje, a jak wiadomo- o wakacyjną miłość nie trudno! Dlatego właśnie, jako idealną lekturę na letni okres polecam Wam "Rywalkę" Sandie Jones. Jest to powieść, która uzmysławia, jak wiele można przeoczyć będąc ślepo zakochanym w drugiej osobie. Czasem tworząc szczęśliwy związek nie zdajemy sobie sprawy z tego, jakie zagrożenia mogą na nas czekać. Jednym z nich może okazać się mało przychylna... przyszła teściowa.

Sama jszcze nie jestem żoną, ale od kilku lat cieszę się udanym związkiem. Na szczęście, utarczki na drodze teściowa- synowa nie są mi znane i po przeczytaniu tej książki mam szczerą nadzieję, że tak zostanie. "Rywalka" to spełnienie wszystkich najgorszych koszmarów i obaw przyszłych synowych. Podczas lektury niejeden raz włos zjeżył mi się na skórze i z niedowierzaniem kręciłam głową. A jednak- "człowiek człowiekowi wilkiem"...

Poza tym "Rywalka" to książka zagadka. Autorka bawi się z czytelnikiem w kotka i myszkę, stopniowo podsuwając kolejne strzępki informacji, by za chwilę znaleźć dla nich całkiem logiczne i bezpieczne wytłumaczenie. Coś niesamowitego dzieje się również w naszym umyśle, ponieważ naszą uwagę skupia to, co nieoczywiste. Główny wątek ze swoim, może i znanym, schematem skrywa zagadkowe elementy, które tylko my możemy ułożyć w całość. Przełomowe dla całej historii jest kilkadziesiąt ostatnich stron, które odsłania niewygodne fakty łącząc wszystkie szczegóły w spójną całość. Polecam fanom nieoczywistych historii!


9. Aniela poleca: "Bez słów" Mia Sheridan

Na początek bardzo chciałabym podziękować Zosi za możliwość polecenia dla Was książki idealnej na wakacje. Mam nadzieję, że lektura wybrana przeze mnie Wam się spodoba.

Dla mnie lato kojarzy się z książkami lekkimi, uroczymi i słodkimi. Uwielbiam zatracić się w książce na słonecznej plaży i nie musieć myśleć o niczym. Dlatego chciałabym Wam polecić książkę z gatunku romansów a jest nią "Bez słów" autorstwa Mia Sheridan.

"Bez słów" nie jest książką całkowicie pustą i nic niewnoszącą. Historia Bree i Achera opowiada piękną historię o prawdziwej miłości, która porusza też jeden z ważniejszych tematów, z jakim boryka się wiele ludzi. Nie będę zdradzała, o jaki wątek mi chodzi, musicie to sprawdzić sami. Wydaje mi się, że ta książka będzie idealna na letni ciepły dzień. Autorka cechuje się lekkim i przyjemnym językiem, dzięki czemu lekturę czyta się naprawdę szybko.


Życzę miłej lektury oraz ciepłych wakacji




10. Natalia poleca: "Hopeless" oraz "Losing hope" Colleen Hoover

"Hopeless" była moją pierwszą książką, którą przeczytałam od Colleen Hoover i od razu po niej sięgnęłam po drugą część tej historii. Obie książki opowiada o dwójce nastolatków: Sky i Holderze. "Losing hope" jest książką opowiedzianą w całości z punktu widzenia Holdera. O tych książkach było bardzo głośno, do dziś z resztą jest. Po przeczytaniu tych dwóch, wiedziałam, że Colleen Hoover będzie moją ulubioną autorką. W jej książkach główni bohaterowie przeżywają bardzo ciężkie chwile i w tej nie jest inaczej. Sky przeszła w życiu dużo, tak samo jak Holder, a miłość jest ich jedyną pomocą, tylko ona potrafi uleczyć ich rany. Styl pisania autorki sprawia, że w którymś momencie masz ochotę wejść dosłownie do książki i pomóc bohaterom. Te książkę trzeba po prostu przeczytać. Historia ta zaskoczyła mnie tyle razy oraz sprawiła, że uroniłam przez nią hektolitry łez.




11. Karolina poleca: "Mój przyjaciel kot" Britt Collins

W tak gorące i upalne dni zazwyczaj mam ochotę na lekką i przyjemną lekturę. Potrzebuję wtedy książki, która będzie utrzymywała mnie w stanie błogiego lenistwa, nie wymagającej, nie osnutej masą intryg i zagadek, Taką książką, idealną na letnie popołudnia jest dla mnie tegoroczna premiera od Wydawnictwa Kobiecego "Mój przyjaciel kot". 

Historia Maty i bezdomnego z Portland jest w stanie poruszyć serca wielu czytelnikom, nie tylko miłośnikom zwierząt. Choć nie działo się w niej nic szczególnego, to przeczytałam ją z wielką przyjemnością i uśmiechem na twarzy. Niezwykła historia miłości kota do człowieka i człowieka do kota, to idealna, według mnie, historia na gorące, lipcowe popołudnia.


 

12. Polecam: Nicholasa Sparska


Jeśli o mnie chodzi to ciężko mi było wybrać jedną książkę idealną na wakacje. Lecz po długim zastanowieniu się wybrałabym wszystkie książki należące do mojego ulubionego autora czyli Nicholasa Sparksa. Dlaczego? Są to bardzo niezobowiązujące, lekkie, wzruszające historie i miłości, stracie, przyjaźni. Tylko dzięki niemu mam okazje poznać kolejne zakamarki słonecznej i pięknej Karoliny Północnej, które są dla mnie swoistymi wakacjami.

Kto nie zna historii Jamie i Landona z "Jesienna miłość", Dawsona i Amandy z "Dla Ciebie wszystko", John'a i Savannah z "I wciąż ją kocham" czy Noah i Allie z "Pamiętnik".

Osobiście, moją ulubioną książką jest "Ostatnia piosenka", która jest idealnym przykładem na letnią książkę. W tej książce znajdziemy również wątek wakacyjnej miłości, zbuntowanej nastolatki oraz tragicznej straty. 

Zdecydowanie polecam wszystkie jego książki każdemu, zwłaszcza tym, którzy lubią sobie popłakać nad książką.





Udostępnij

1 komentarz :

  1. Świetny post, chętnie się zainspiruję, bo z wymienionych książek czytałam tylko Sparksa. :)

    OdpowiedzUsuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.