24 lutego 2018

Recenzja: "Dziewczyna z tatuażem na lędźwiach" Amy Schumer



Tytuł: Dziewczyna z tatuażem na lędźwiach
Autor: Amy Schumer
Tytuł oryginalny: The girl with the lower back tattoo
Tłumaczenie: Przemysław Hejmej
Data wydania: 02-03-2018
Wydawnictwo: Kobiece
Ilość stron: 352
Gatunek: Biografia/autobiografia/pamiętnik


Odkąd dowiedziałam się, że Wydawnictwo Kobiece zapowiedziało premierę książki Amy Schumer, wiedziałam, że będę musiała ją przeczytać. Obejrzałam wszystkie jej stand up i muszę przyznać, że nikt nie jest w stanie mnie tak rozśmieszyć jak ona. Można powiedzieć, że jestem fanką.
"Dziewczyna z tatuażem na lędźwiach" jest autobiografią słynnej amerykańskiej stand uperki, którą pokochały miliony ludzi na całym świecie. Wystarczy tylko obejrzeć jej wywiad u Ellen Degeneres. Dla zainteresowanych link klik. Pomimo, że jest to autobiografia, mogę śmiało powiedzieć, że jest to również swego rodzaju poradnik, który w pewnym stopniu zmienił moje nastawienie i postrzeganie świata oraz własnego życia. Książka ta składam się kilku krótkich esejów, w którym autorka opowiada o swoich związkach, dorastaniu oraz o stawianiu pierwszych kroków na scenie oraz w showbiznesie.
"Z tą skórą pokrytą przebarwieniami wyglądałam jak siedem nieszczęść, zupełnie nie przypominałam dziewczyn z okładek czasopism. Ale i tak [...] byłam piękna. Jestem prawdziwą kobietą, z krwi i kości, która je, trawi, ma pryszcze, a także słodkie dziurki cellulitu w górnej części ud, za które nie zamierza przepraszać. Bo wiecie co? Wszystkie to mamy. Wszystkie jesteśmy tylko istotami ludzkimi."
Byłam świadoma tego, że czytając tę książkę będę miała do czynienia z pozycją przepełnioną bardzo charakterystycznym humorem Amy, ale nie miałam pojęcia, że ta autobiografia tak mną wstrząśnie. Pewni siebie ludzie sprawiają, że wszyscy wokół tej osoby również czują się pewnie i właśnie taki wpływ ta książka wywarła na mnie. Oprócz oczywistego śmiechu, ta książka wywołała u mnie wodospad łez.

Amy Schumer w tej książce odkrywa przed nami swoje najintymniejsze, najsmutniejsze, momentami przerażające momenty swojego życia. Absolutnie nie ukrywając przed nami niczego. To co w tej książce zrobiło na mnie największe wrażenie: Schumer po mistrzowsku zawarła w tej książce problemy dotyczące wielu ludzi: napaść na tle seksualnych, toksyczne związki, prawa do broni, złe dzieciństwo, kradzieże, biedę, rozwody, zdrady.

Z racji tego, że książka była kierowana bezpośrednio do nas, miałam wrażenie, jakby siedziała naprzeciwko mnie i opowiadała wszystkie te historie tylko mi, że mi zaufała, że miała odwagę się nimi podzielić. To zdecydowanie spotęgowało mój szacunek do niej.

Długo szukałam książki, która będzie poruszała wszelkie tematy tabu. I ta okazała się być przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. "Dziewczyna z tatuażem na lędźwiach" jest całkowicie szczerą, zabawną i inspirującą książką.

Uważam, że tą książkę powinien przeczytać każdy. A zwłaszcza te osoby zmagające się z podobnymi problemami, mające niską samoocenę, bo po przeczytaniu tej książki gwarantuję, że tak jak ja, całkowicie zmienicie swoje nastawienie.
"Nieważne, czy jestem piękna czy brzydka, zabawna czy nudna, mądra czy nie - moja wrażliwość to moja ostateczna siła. Nikt nie jest w stanie wyrazić o mnie zdania prawdziwszego i trwalszego, bardziej niszczącego czy ohydniejszego niż to, które mam wytatuowane na sobie"

Za tę książkę dziękuję wydawnictwu






Tania książka   •   Chodnik literacki   •   Znak








Udostępnij

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Designed by Blokotek. All rights reserved.