16 lutego 2018

Recenzja: "Dziewczyna ze snów" Michał Gałwa



Tytuł: Dziewczyna ze snów
Autor: Michał Gałwa
Data wydania: 2018
Wydawnictwo: Novae Res
Ilość stron: 384
Gatunek: Thriller/sensasja/kryminał

Już dawno postanowiłam czytać wiecej książek naszych rodzimych autorów. Tak się składa, że kilka dni temu napisało do mnie wydawnictwo Novae Res z listą 5 książek, każda od polskiego autora. Wybrałam tą, która zaciekawiła mnie swoim opisem. Padło na książkę Michała Gałwy "Dziewczyna ze snów" i zastanawiam sie czemu wcześniej o niej nie słyszałam?


Z początku sceptycznie podchodziłam do tej książki. Autor w swoich książkach często porusza tematy dotykające problemów ludzkiej psychiki, a taka tematyka nie za bardzo mnie interesuje. Muszęprzyznać, że nigdy w życiu się bardziej nie myliłam. Ale zacznijmy od początku.

Książka ta opowiada historię pozornie zwyczajnego siedemnastolatka Jake'a Hopskinsa, który wraz z ojcem przeprowadza się do rodzinnego miasteczka swojej matki, która zmarła w tajemniczych okolicznościach. Ale Jake nie jest zwyczajnym nastolatkiem. Od dziecka chłopak zmaga się z koszmarami, które wraz z przyjazdem do Iglastych Wzgórz nasilają się. Główny bohater jest w stanie je kontrolować, jest ich całkowicie świadomy. Również od przyjazdu w jego snach zaczęły notorycznie pojawiać się te same postacie: tajemniczy mężczyzna oraz tytułowa dziewczyna ze snów. Często w nich Jake jest świadkiem zbrodni, która w tajemniczy sposób ma swoje odzwierciedlenie w realiach.

Jake wyznaczył sobie cel, którym jest rozwiązanie tajemniczej śmieci swojej matki. Nie wiedział jednak jak bardzo te sny wpłyną na niego i jego działania. Z czasem główny bohater ma problem by odróżnić realia od koszmaru. Bałam się trochę, że autor w pewnym momencie sam zgubi się w swoim toku myślenia, ale na szczęście tak nie było i wyszła z tego bardzo dobra i wciągająca historia.

W tej książce nie jest poruszany tylko problem Jake i jego koszmarów, ale z czasem poznajemy tytułową dziewczynę ze snów, przybliżona jest nam jej historia, dlaczego właśnie ona się pojawia w jego snach i jaka jest jej historia. Oprócz tego mamy tutaj do czynienia z wątekiem kryminalnym, który na pewno jest idealnym wątkiem pobocznym.

Książka pomimo trudnej tematyki jest napisana w bardzo przyjemy i łatwy do zrozumienia sposób. Akcja rozwija się w odpowiednim tempie. W tej książce nie wieje nudą, autor dostarcza nam dużo akcji.

Autor na wstępie zaznacza, że możemy mieć do czynienia z bohaterem lub antybohaterem i to od nas zależy kim on będzie. Musze przyznać, że Michał Gałwa nieźle namieszał mi w głowie, w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Faktycznie na końcu książki mamy dylemat z kim możemy mieć do czynienia

Książka ta była po prostu genialna i smutne jest to, że o takich książkach sie tak mało mówi. Jest ona bardzo klimatyczna. Zawiera w sobie elementy wzięte jak z prawdziwego horroru, momenty w których można się pośmiać, zszokować oraz takie, które powodują ciarki na plecach.

Dziewczyna ze snów jest książka po która zdecydowanie radzę sięgnąć, czyta się ją bardzo szybko a robienie to jest czystą przyjemnością. Było to moje pierwsze spotkanie z twórczością tego autora,
ale byłam pod wielki wrażeniem, więc bynajmniej nie będzie ono ostanie.

Za książkę dziękuję wydawnictwu: 





















Tania książka   •   Chodnik literacki   •   Znak




Udostępnij

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Designed by Blokotek. All rights reserved.